Zaufanie do marki oraz dostępność – to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe. Coraz więcej konsumentów podkreśla również, że to właśnie dokładna informacja dotycząca składu, skłania ich do wyboru konkretnego produktu – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy FRoSTA.
Z przeprowadzonego przez nas badania jasno wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.
Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje
aż 54% konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność w ulubionym sklepie (46% badanych), a także wielkość opakowania (również 46%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41%) oraz czas przygotowania dania (37%).
Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie – to aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać. – zauważa Aleksandra Wysocka. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. Do niezawodnych pozycji klienci wracają, ale również to właśnie swoim ulubionym markom stawiają poprzeczkę wyżej. FRoSTA nieustannie pracuje nad swoimi produktami, szczególną wagę przykładając do jakości produktu. Symbol 100% naturalnego smaku!, gwarantuje, że w naszych produktach konsumenci nie znajdą barwników, aromatów i wzmacniaczy smaku.
Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 % badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36% sięga po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają po nie osoby dorosłe (nawet w 90%), rzadziej dzieci (ok. 40% przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 37% robi zakupy na zapas.
Badanie dotyczące produktów gotowych zostało zrealizowane techniką CAWI, przez iAnswer na zlecenie FRoSTY, w listopadzie 2016 r. W badaniu wzięło udział 320 mieszkańców
miast – zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 20-55 lat.
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/raport-frosty-sklad-ma-znaczenie